Micro-Influencer Marketing.
Micro-influencers bij Klout hebben tussen de 2.000 en 50.000 volgers en een hechte band met hun publiek. Hierdoor zien hun posts 3 tot 4 keer meer engagement dan traditionele advertenties (Influencer Marketing Hub, 2023).
✔ 82% van de consumenten vertrouwt een aanbeveling van een micro-influencer meer dan van een traditionele advertentie (Matter Communications, 2022).
✔ Micro-influencers behalen een gemiddelde engagement rate van 3,8%, terwijl dit bij macro-influencers slechts 1% is. (Influencer Marketing Hub, 2023).
✔ Bedrijven die samenwerken met micro-influencers zien gemiddeld een ROI van 5,20 (Later & Fohr, 2023).
Bij Klout werken micro-influencers op barterbasis: ze promoten jouw merk in ruil voor een gratis product of dienst.

Project Tijdlijn.
01
Strategie & Briefing.
We starten met een korte online meeting om de doelen van jouw campagne vast te stellen. Je ontvangt een formulier waar je alle details van de campagne invult.
02
Influencer Selectie.
We zetten jouw campagne live op onze website, waar influencers zich vrijwillig aanmelden. Je krijgt een overzicht van de aanmeldingen en kiest zelf de beste matches.
03
Content creatie.
Geselecteerde influencers ontvangen hun briefing en producten en leveren binnen 10 dagen de content aan. Je kan dan feedback geven op de content en eventuele revisies kunnen binnen 7 dagen worden doorgevoerd.
04
Publicatie & evaluatie.
Na goedkeuring wordt de content door de influencers geplaatst op hun social media. Wil je de rechten overnemen? Dat kan via een flexibele licentie.
05
Ontdek welke influencer bij jou past.
Frequently Asked Questions.
Wat zijn nano, micro, macro en mega influencers?
Een Micro-Influencer is iemand met een kleinere, maar zeer betrokken volgers groep. Online worden influencers verdeeld in meerdere categorieën: - Nano-Influencer (Minder als 1000 volgers), - Micro-influencer (1000-100.000 volgers), - Macro-influencer (100.000-1.000.000 volgers) en - Mega-Influencers (1.000.000+ volgers). Wij bij Klout houden het lekker simpel. Iedere influencer met 2000-50.000 volgers is bij ons een Micro-Influencer. Wil je meer weten over de kracht van micro-influencers? Lees dan onze blog voor meer informatie.
Hoe werkt het barter model bij Klout?
Zijn er kosten verbonden aan het werken met jullie micro-influencers?
Op welke platforms werken jullie micro-influencers?
Onze micro-influencers ontvangen een gratis product of dienst in ruil voor promotie op hun social media kanalen. Dit betekent dat er geen directe financiële vergoeding plaatsvindt. In plaats daarvan krijgen de influencers een gratis product of ervaring van jouw merk, die zij vervolgens delen met hun volgers.
De eerste 3 micro-influencers zijn gratis. Daarna betaal je 30 euro per micro-influencer. Verder betaal je alleen voor de producten of diensten die je aanbiedt aan de influencers. Wil je de content hergebruiken op je eigen socials of advertenties? Dan kun je tegen een vergoeding de rechten overnemen, ook bekend als User Generated Content (UGC).
Onze micro-influencers zijn vooral actief op Instagram en TikTok. Mocht je Influencers zoeken buiten deze platforms is dat natuurlijk ook mogelijk! Stuur dan een berichtje met jouw specifieke voorstel.